top of page
Search
  • Writer's pictureFaiz Faisal

Selamat Hari Raya Aidilfitri 2018


Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin semua. So today is the first day of syawal and I've been eating been driving since morning and now all I want to do is sleep. I need lots of it because tomorrow we are heading to JB.

Like usual bila raya je saya akan licin kan balang kuih cornflakes madu and ketupat kuah lodeh with all the tempe and sambal sotong kacang.

Today wasn't easy and I had a rough start pujuk orang sana sini yang tak ada mood nak raya. But I'm happy that semua orang is on the same page now. Well isn't that what we all want masa raya? Kumpul ramai ramai and lupa kan kisah yang silam?

Sejak bekerja, I never had a long leave masa raya and back in 2015, I raya half day je and masuk office lepas makan pagi raya tu. And now cuti sampai Ahad je and isnin kerja balik. But it didn't affect me as much sebab raya to me is just an excuse to visit your relatives kan untuk sekarang ni. Since dah terkeluar carta untuk menerima duit raya. Plus tahun ni baju raya pun buat sendiri tak berapa nak menjadi sebab tak cukup masa. Jadi mengharapkan makanan je lah untuk saya rasa excited for raya.

So how's your 1st raya today? Best?

P/S: I know I'm a good middle person.

12 views0 comments
bottom of page