top of page
Search
  • Sherry Wise

Foodgasm: Spag & Ju's Sunway Velocity


Maaf lah berbicara pasal makanan pula time-time puasa ni kan, but still nanti korang boleh lah cuba and juga bagi idea kat kawan-kawan bila tanya nak berbuka kat mana harini kan? So haritu saya tak sure apa sebab pergi Sunway Velocity tapi saya dah ada kat situ and kebetulan pula tengah lapar time tu. Memikir punya memikir nak makan apa, tiba-tiba Alif teringat zaman-zaman dia study dulu selalu makan spaghetti berportion besar katanya yang sedap dan murah. So there we go lah untuk lunch (ni kejadian sebelum puasa okay).

Lokasi dia dekat LG floor kot dekat Sunway Velocity tu, tak sure level berapa tapi depan kedai kerusi urut and memang level yang banyak kedai makan. Sampai-sampai je tengok lah menu dengan harga, hmmm berpatutan lah juga walaupun pernah makan lebih murah. Konsep dia mudah je, ada Aglio Olio yang dihidang dengan side seperti ayam, ikan dan macam-macam lah tak ingat apa. Lepastu ada juga pilihan sos seperti bbq, black pepper, mushroom and buttermilk (not sure ni limited time only or memang menu kekal). I ordered spaghetti dengan ikan with black pepper sauce tak silap ke mushroom tah and butterfly tea ke apa tah nama dia (OMG otak pelupa teruk ni).

Ni lah hidangan utama dia, dihidang atas dulang berlapik baking paper rasanya (mustahil lapik kertas A4 kan).

Actually air dia set dengan air biasa-biasa je but knowing me. I love any drink yang berwarna biru. Sedap macam sirap selasih.

Saya dah cakap pasal harga belum? Kalau belum, saya rasa harga dia berpatutan lah dengan portion dia and kenyang alhamdulillah bila makan. Sedap tu sedap juga lah tapi bukan lah tahap yang macam wow sedapnya hidangan bertaraf antarabangsa tu. Tapi sedap yang bila makan tu tak rasa nak maki.

So itu lah review makanan untuk kali ini. InsyaAllah sejak-sejak jadi kuat makan ni selalu juga lah nak cuba makan kat tempat baru.

P/S: Nak pergi bazar tapi macam malas. Review makan bazar pun macam best kan?

18 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page