top of page
Search
  • Writer's pictureFaiz Faisal

Foodgasm: The Black Whale


When you want to go for boba hunting, make sure you try the other drinks in the menu as well because sometime people tend to buy the brown sugar milk tea only and they all went crazy saying it's not tasty lah apa lah. Tapi benda ni actually ikut your tastes as well, some like it creamy and sweet, some like it light and not so sweet.

So after so many milk tea, I got the chance to try this Avocado Milk Tea from Black Whale. Before I tell you the tragedy behind my first experience with The Black Whale, I must say that it was the best RM18.90 spent on a drink ever! The drink was so good that it broke my heart to share with you the tragedy.

Mesti korang tertanya kan like kalau betul dah minum mana gambar bersama minuman yang dikhabarkan sebagai bukti right? The thing is saya sempat minum 1/10 je air avocado tu and even baru minum banyak tu, saya boleh guarantee yang air tu memang sedap. Why just 1/10 of the drink je yang saya minum?

Al-kisahnya selepas beli, saya pun naik kereta and air tu didatangkan dengan bekas pengangkut yang sangat comel. Bila saya gantung air tu kt seat belakang, baru nak reverse kereta and suddenly dengar bunyi letupan from the back seat and bila saya toleh, tengok air tu dah tertangkup kt belakang so bila saya cuba selamatkan air tu, tu yang dapat 1/10 cawan je and ada lah boba 3 biji.

Letupan dia bukan biasa-biasa tau. Ni ibarat bom jangka yang orang pasang untuk letuskan lombong timah. Percikan air tu habis satu kereta anda punca letusan tu kekal misteri. I'm not really sure what happened actually. Sudahlah tu pergi carwash nak basuh, dia dah basuh-basuh luar pastu dia cakap sorry dalam tak boleh cuci. Inikah dugaan yang kuterima, menginginkan secawan boba kan?

Apa-apa pun lambat lagi nak beli second cup sebab RM18.90 bukan murah dik. Tu duit makan dua hari tu kalau pandai cari kedai murah dan sedap kat KL ni. Tapi saya yakin dan sarankan anda untuk mencuba and by the way, my birthday is 4 days so yeah boleh lah kalau nak beri kejutan :p.

P/S: Jangan terlalu gembira menyambut hari raya.

32 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page