top of page
Search
  • Writer's pictureFaiz Faisal

Foodgasm: Cendol Pulut Lavender


Siapa suka cendol? I do and paling sedap of course lah cendol pulut kan? But I don't like kacang merah in my cendol, rasa dia macam tak function je. So when we talk about cendol kan, selain cendol pulut, another cendol yang famous is cendol durian. Tapi korang pernah makan pulut lavender? Mesti tak pernah kan? Well there is this one kedai in Rembau and I forgot apa tah nama dia tapi dia depan dataran Rembau and next to kedai suria.

Actually pulut dia berbeza ikut hari and at first I thought it is just coloring tapi bila makan tu terasa lavender dia. The cendol itself memang sedap lah and I think semua orang Rembau tau kot kesedapan cendol tu. But when you paired it the lavender pulut, rasa dia balance macam mana tak tau nak cakap. Tapi memang sedap bila makan sekali. Selain cendol, kedai ni ada jual masakan panas juga but I think the highlight of the kedai is the cendol itself lah.

So kalau korang datang Rembau nanti jangan lupa singgah okay.

P/S: Zaman sekolah dulu rajin lepak makan dekat benteng tu je.

22 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page