top of page
Search
  • King Marc

Foodgasm : Village Park


(Teh O ais, Kari Kambing, Kuah Rendang and Nasi Lemak Ayam Goreng!)

Okay this is hands down the best Nasi Lemak Ayam Goreng I've had so far! Gila tak sedap kalau dah kena beratur sampai menggigil lutut just to get a table? So weekend-weekend ni malas nak masak lunch and tak tau nak makan apa boleh lah makan sini. Nasi Lemak Village Park is located dekat Uptown Damansara sebaris Hayaki. I'm not sure nama kedai dia Nasi Lemak Village Park or just Village Park sebab dekat kedai tu ada je jual menu lain other than Nasi Lemak.

So being a trus Malaysian, Nasi Lemak yang sinonim dengan sarapan pagi ni boleh dinikmati from 6 am till 6 pm (sebab tu waktu operasi dia). I mean the nasi and sambal dia sedap but the highlight of the event was the Ayam Goreng lah. OMG dia punya kulit tu rangup or ranggup which one I don't know lah, kalau orang gigi palsu makan boleh longgar! so crunchy sampai rasa nak curi kerak ayam orang sebelah!

Been there 3 times and setiap kali pergi I will order Nasi Lemak Ayam Goreng and about 10 minutes lepas habis order pulak menu lain. I've tried the Laksa and Mee Kari and sumpah sedap jugak. I think this kedai only serve makanan sedap. I first perasan this kedai dah lama but I think it's a chinese shop and ramai orang beratur so malas nak singgah. Just recently I saw a video of a mat salleh buat review pasal kedai ni and bila dia kunyah kerak ayam tu, oh God I couldn't help myself.

But my first time here was with my friend lah, he and a janda ajak lunch there since I was sick at that time so bila dengar je Village Park terus rasa sihat sikit and nafsu makan tu menjadi-jadi. The price of the Nasi Lemak Ayam Goreng tak lah mahal sangat it is just RM10.40 plus dapat ayam quarter. Okay lah kan? But the portion untuk nasi dia agak sikit sebab selalu habis nasi dulu baru ayam. Tapi I'm not complaining sebab ayam dia sedap so eventually we are saving the best for last without us trying! Kalau nak order just the chicken pun boleh, makan lah dengan mee rebus, jadi jugak combination dia.

So jom dating dekat Village Park? Lapar

P/S: Jangan berani-berani nak curi my kerak ayam okay!

16 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page