top of page
Search
  • Writer's pictureFaiz Faisal

Throwback: Little Evil


Tahu kan budak-budak can be very jujur sometimes and benda-benda yang diorang buat tu usually benda yang diorang tak tahu the impact of it and whether it's a good thing or not. So sebab tu lah sebagai parents, korang kena kawal selia anak-anak tu and constantly remind them apa yang dorang buat tu betul atau salah. Jangan guna tiket 'Oh dia budak lagi, let him or her be'!

For me, I remember growing up memang selalu lah kena pukul and marah dengan my parents so in their presence, saya memang well behave. Tapi disebabkan saya ni sejenis budak yang suka berangan (up till now actually) maka saya banyak berimaginasi dan reenact scene-scene yang saya tengok dekat TV. So that is why parents pun kena berhati-hati dengan apa yang anak-anak tengok. Teringat this one time when I was 7 or 8 macam tu, I watched a slasher movie or something horror lah macam tu. I think it was Friday the 13th kot. So I was walking nak pergi kedai masa tu and ada jiran saya budak perempuan around 4 to 5 years old macam tu sibuk nak ikut juga. So I told her let's go and dalam perjalanan nak ke kedai tu ada this one apartment yang tinggi and famous dengan cerita orang jatuh lah bunuh diri lah. I asked the girl nak naik tak that building? She agree so kitorang pun tekan lift tu and naik tingkat paling atas sekali.

Dalam lift masa nak naik atas tu, I told some ghost story pasal the building to that girl, she was so scared macam nak nangis. Sampai-sampai je tingkat paling atas tu, it was quite dark lah dia punya koridor kan, so saya menjengah keluar lift nak tengok sekeliling. The girl pun sibuk nak jengah sama and I cakap dengan dia, 'jom keluar' she said no sebab dia takut. So saya pun keluar dari lift and jerit 'ada hantu dalam lift'. that girl pun immediately ran out and ran back inside, tutup pintu lift and turun. Sampai ground floor, saya pun tekan balik naik tingkat paling atas tu and sampai-sampai tengok dia tengah nangis depan pintu lift. Saya panggil dia masuk and turun while she was crying and I asked "kenapa lambat masuk? kan lift dah turun dulu'. She continued crying and kitorang pergi kedai she bought something for herself and saya tinggalkan dia depan rumah dia.

I don't know why I did that but most probably I tried to reenact a scene whereby when you see a psychopath, you throw someone out as a sacrifice. Maybe that what I was doing, luckily no serial killer was there. Bila teringat balik rasa berdosa but things happened. Moral is, always pantau aktiviti anak anda and please lah jangan biar anak bersepah-sepah. Sebab kalau teringat masa tu at this age now, kenapa mak-bapak budak perempuan tu biar anak dia keluar sampai dia boleh ikut saya pergi kedai? Imagine if the girl follow budak lain yang lebih jahat?

So guys, dah ada anak nanti ingat-ingat lah ye.

P/S: That girl was so chubby and I just had to torture her like that.

10 views0 comments
bottom of page