top of page
Search
  • Sherry Wise

21 Cancer's Personality Traits (Part 1)


I read zodiac sign punya personality traits je. Mostly because I want to learn more about myself. Tapi bab-bab masa depan tu I don't really pay attention to (sometimes I do) but ye lah, selalunya memang baca untuk lebih mengenali siapakah diri ini. Plus this entry pun khas untuk orang-orang luar sana untuk mengetahui siapa dan bagaimanakah sifat seorang yang berbintang Cancer. In this 4 parts entries, I will list down 5 personality traits in each post. Selepas baca all the personality traits, I find it amazing sebab semuanya on point. Maka marilah kita mulakan dengan personality traits cancer yang first.

1) Intuitive

Kata orang melayu gerak hati. So most cancer and definitely me mempunyai gerak hati yang sangat/hampir tepat. Most of the time kitorang akan bertindak ikut gerak hati dan usually apa yang kitorang buat tu kena pada waktu dan ketikanya. Cancer juga pandai membaca orang, for me I know when people is acting a little 'off' and something is not right. But this judgement sometime clouded by our other qualities seperti compassionate and emphatic. Kadang tu tahu dah dia tu bermasalah tapi sebab kan kesian, kita tolonglah. Sudahnya......

2) Intense and Passionate Lover

This one is also true, I don't do fling ke apa ke yang tak long term lah. So that's why when I feel that the person macam tak interested to go for something serious, maka hilang lah minat saya untuk meneruskan apa-apa hubungan yang romantik lah. But for sure we'll stay friends sebab Cancer bukan orang yang suka gaduh masam muka and let me quote this "Being loved by a Cancer is unlike quite anything else and it has the power to make a person feel alive." So date me?

3) Doesn't Cope Well With Heartbreak

Ini benar sama sekali, kadang zahir tu nampak je macam don't care kan tapi batin tu berjurai-jurai air mata menangisi nasib sedemikian rupa. For me personally, it took me months for me to actually hilang ingatan secara total about the heartbreak. But thank God for my awesome friends, sekarang ni senang dan mudah sama sekali untuk melalui fasa-fasa hati remuk.

4) Can Be Generous At Times

I don't know if I am but as far as I can remember, adalah sedikit sebanyak saya menghulur. Tapi tak nak nak buat insta live kan masa tu. Tapi tu lah ada lah seorang hamba Allah ni selalu menasihati saya, kita boleh jadi pemurah and tolong orang, tapi ikut kemampuan kita lah takat mana yang boleh tolong. Bila teringat balik kejadian-kejadian yang berlaku, ada betul juga cakap dia sebab memang orang tak akan miskin dengan bersedekah tapi memberi atas kemampuan kita. Jangan kita pula yang terjerut di kemudian hari.

5) Mysterious and Hard To Read

Paling best sekali yang ni, in my life I think no one ever know who I really am. But I love to give them the idea that they do. Some of my friends see me as a bitch but some see me as a saint. That's because I live to adapt. Kalau dah lepak dengan geng mulut jahat I can either be the angel yang buat orang lain rasa "aw baik kan dia ni soft spoken and what not" or bermulut lagi jahat sampai orang fikir "wow he doesn't even care what other people think". That's why kadang-kadang when my friends from different circle lepak sekali, dorang akan rasa macam dorang kenal dua Faiz yang berbeza. Well I don't know if you really know me but please expect the unexpected.

P/S: Another 5 traits coming soon and where me fellow cancers at?

5 views0 comments
bottom of page