top of page
Search
  • Writer's pictureFaiz Faisal

Puasa Seorang Angry Driver


Yang biasa naik kereta dengan saya tahu lah yang saya ni jenis bawa kereta macam orang hilang akal. Saya jenis yang tak boleh drive slow sebab nanti mengantuk plus I'm also an angry driver. Dia mood tu automatically bertukar jadi grumpy bila bawa kereta.

Selalu kalau drive sorang lah paling teruk menyumpah. Habis segala curse words keluar and habis segala bala saya doakan dekat driver lain. Paling terkesan time puasa ni sebab susah sangat nak kawal emosi time drive.

Mungkin sebab driving attitude saya yang sebegitu rupa juga lah sampai kereta tu bercalar balar akibat dendam? Who knows kan. Mungkin juga sebab saya ni sejenis yang tak suka confrontation so segala aoa yang terpendam dalam hati tu saya bawa time driving. Tu yang habis semua drivers kena maki. Thankfully tak ada orang dengar.

So apa penyelesaian nya kepada masalah angry driver saya ni? Kena masuk kelas urus emosi ke?

P/S: Pernah drive from KL to Seremban in 30 mins je. Masa tu pagi pukul 3-4 macam and highway kosong. Tiba teringin nak jadi racer, kat mana daftar?

2 views0 comments
bottom of page