top of page
Search
  • King Marc

ILLUMINAKING: MET Raya 2019 Preparation


Esok dah December which the final month of 2018. Lepastu Hari Raya Aidilfitri pula bulan 5, so untuk MET Raya 2019 nanti kita dah kena start lah untuk sediakan kelengkapan. Barang-barang belum beli lagi tapi konsep dan warna dah ada. Next year warna saya ialah Navy Blue and Creme and konsep? Tunggu lah maybe bulan 3 macam tu baru reveal (orang pula kisah kan nak buat reveal bagai). But before that, let see some of the inspiration behind my MET 2019 punya baju-baju (InsyaAllah kalau rajin akan buat 3 pasang).

1) Saree

Well bukan lah nak pakai saree hari raya (but why not kan?) tapi baju MET Raya 2019 ada mendapat sedikit inspirasi dari pakaian tradisi ni and we'll see how it turn out nanti okay? Saya pun macam tak sabar tapi takut jugak lah kalau jadi benda lain kan.

2) Mythical

Haa macam mana kan nak buat baju raya berkonsepkan mythical creature ni? Yang ni pun satu lagi konsep yang saya tak sabar nak siapkan tapi takut dengan kengerian yang mungkin terjadi. Maklumlah suasana raya di Malaysia ni tak boleh lain macam sikit but I'll try dengan harapan tak tergolong dalam tweet berangkai troll account.

3) Villain

There's this one villain yang I think the look tak berapa nak pelik lah but still bukan satu pakaian yang orang-orang akan nak pakai. Which villain? Nanti-nanti lah saya bagitau sebab nak tengok kombinasi yang sesuai sebab sekarang pun baru tahap konsep dan inspirasi, so bila dah ada kain and sketch depan mata nanti baru lah saya reveal siapakah villain itu.

Kalau tengok daripada inspirasi-inspirasi untuk MET Raya 2019 ni rasanya macam this one will be my biggest and most ambitious project yet. Hopefully semua will turn out great and benda yang saya bayangkan dalam otak ni akan divisualisasikan dengan jaya nya! Amin

P/S: Feel free to drop some ideas as well, kot-kot lah konsep-konsep kat atas ni terlalu bercita-cita tinggi!

15 views0 comments
bottom of page